Rick McGarrey – Tango and Chaos “Dacă nu-l poţi vedea, nu îl poţi dansa”
În timpul vizionării multelor ore de filmări făcute în Buenos Aires am descoperit diverse tipare. Deşi fiecare dansator are stilul propriu, se evidenţiază permanent anumite semne ale tehnicii bune. Fotografiile de mai jos oferă o imagine a tehnicii celor mai buni dansatori. Un elev serios care îşi poate construi imaginea mentală a acestor elemente cheie şi le practică în faţa unei oglinzi, poate trece la un nou nivel. La urma urmelor, dacă milongueros au fost capabili să înveţe tango urmărindu-şi dansul unii altora, de ce nu am fi capabili să facem acelaşi lucru? Te rog să ţii minte că aceste fotografii nu au fost alese pentru calitatea lor artistică. Sunt imagini ale dansului obişnuit la o milonga, nu sunt spectacole sau demonstraţii. Uite care sunt cele trei elemente esenţiale ale tehnicii bune:
Întotdeauna plasează fiecare picior direct în faţa celuilalt, în timpul mersului.
Codu cu pieptul, în special la plecarea de pe loc.
Păşeşte ferm pe un picior întins… niciodată cu genunchiul îndoit.
Los Bailarines: (Rândul de sus) Tete y Alej, Blas y Graciela, Napo y Lili
(Rândul doi) Blas y Graciela, Norberto y Victoria, Ismael El Jalil
(Rândul de jos) Tete y Sylvia, Blas y Elba, Ismael
Mersul cu greutatea în faţă (2) şi păşitul pe un picior întins (3) sunt dificile de învăţat – dar este ceea ce dă tangoului aspectul caracteristic. Dansatorii care o fac în mod natural sunt uneori numiţi la milonga ca fiind “muy autentico” sau “muy Argentino”.
.
Lasă un răspuns