Regulile de etichetă din tango

Mark Word – articol original

Dacă nu ai mai dansatBS-Instructional-Etiquette tango până acum, ai să vezi că nu se aseamăna cu niciun alt dans, iar unul dintre factorii care contribuie la unicitatea lui este faptul că are o cultură proprie. Cultura tangoului a dezvoltat un anumit set de reguli de etichetă pentru a proteja experienţa de a dansa de cei care ar fi putut să o distrugă – adică toţi cei care îi rănesc pe ceilalţi dansatori de pe pista de dans, cei care cer, verbal, un dans sau cei care îi agasează pe ceilalţi dansatori. Sunt mulţi cei cărora nu le plac regulile şi regulamentul. Aşa că, lăsaţi-mă să vă prezint “regulile de etichetă”, surorile mai mici ale regulilor şi regulamentului. Dacă te familiarizezi cu eticheta din tango, ea o să se asigure că o să dansezi mai mult şi cu oameni cu care îţi doreşti să dansezi. Dacă uiţi să o iei cu tine când pleci de acasă, îţi garantez că o să strici toată buna dispoziţie, atât pe a ta cât şi pe a noastră.

Dacă nu-ţi place prea mult să citeşti, te voi ruga totuşi să treci prin paragraful care urmează: Eticheta din tango îţi cere să rămâi în tăcere în trei situaţii diferite. (1) Nu cere niciodată, verbal, un dans, (2) nu încerca niciodată să îţi înveţi partenerul mişcări de dans în timpul unei milongi şi (3) nu vorbi niciodată în timp ce dansezi în cadrul unei milongi. Fireşte, dacă cineva se exprimă verbal atunci când te invită la dans, nu trebuie să rămâi în tăcere! Dacă cineva te răneşte fizic, nu trebuie să taci. Îi poţi spune unei persoane că nu accepţi o invitaţie la dans decât dacă vine în formă nerostită (cabeceo/mirada). La fel de bine îi poţi spune cuiva că ai vrea să-l saluţi chiar dacă nu vrei să dansezi. Asta nu înseamnă că “înveţi pe cineva să se comporte”, ci pur şi simplu că înţelegi regulile de etichetă. Credinţa că nu ne putem exprima preferinţele, ne lasă doar o opţiune şi nu una tocmai bună: să-i respingem pe ceilalţi şi să ne prefacem că persoana care întreabă / dă lecţii / vorbeşte în timp ce dansează, nu există deloc.

Index

Capitolul 1: Cum să te pregăteşti pentru o milonga

Capitolul 2: Ce faci când ajungi la o milonga

Capitolul 3: Ce faci pe pista de dans (unde se vor regăsi câteva consideraţii despre navigarea pe pistă)

Capitolul 4: Cum să te comporţi când te afli lângă mese

Capitolul 5: Ce faci când intri şi când ieşi de pe pista de dans

Capitolul 6: Ce faci după milonga

Capitolul 1: Cum să te pregătești pentru o milonga

Cum te îmbraci: Purtați haine care să impresioneze partenerul de dans. Îmbrăcați-vă în așa fel încât să vă ridicați la gradul de sofisticare pe care îl are muzica luând totodata în considerare modul în care se îmbracă dansatorii de sex opus. Pentru femei: nu purtați ceva care ar risca să-i strice hainele sau care să-i provoace un gol în stomac atunci când dansați îmbrățișați. Pentru tangueros: Respectați femeile și îmbrăcați-vă ca și când le-ați scoate în oraș! Chiar v-ați îmbrăca cu o pereche de blugi și un tricou dacă v-ați duce la un restaurant cu femeia aceea frumoasă și bine îmbrăcată pe care o țineți în brațe? Îmi dau seama că atunci când au apărut prima data în Europa blugii erau foarte scumpi și că ei pot fi în regulă în Europa, însă chiar nu sunt. Blugii sunt haine muncitorești sau de stradă prin multe părți ale lumii iar femeia cu care dansezi e clar mult mai bine îmbrăcată decât tine. Tangoul nu e un dans european sau superficial. Ca american, pot spune următoarele: dacă noii tangueros din Buenos Aires s-ar lăsa pradă imperialismului culturii americane de stradă, atunci am pierdut cu toții frumusețea tradițiilor asociate cu tangoul.

Lecție de igienă: N-am nimic de adăugat aici, cred că mamele voastre au acoperit cu siguranță subiectul. Totuși, igiena este foarte importantă și e cel mai ușor lucru pe care îl puteți face. Dacă transpirați foarte mult, puteți să mai luați o cămașa de rezervă cu voi.

Capitolul 2: Ce faci când ajungi la o milonga

Regula de căpătâi:

Prima tanda pe care o dansezi după ce ți-ai pus pantofii îi aparține persoanei pe care o iubești. La fel, ultima tanda îi este rezervată acelui partener pe care îl consideri special. O tanda este un grup de cântece (tango/milonga/vals) separate de o scurtă pauză numită cortina.

Cabeceo: În spaniolă, cabeceo se referă la o înclinare a capului, de obicei în semn de aprobare. Cabeceo este modul corect prin care îi poți cere unui tanguero/unei tanguera să îți acorde 15 minute din timpul sau. Ideea din spatele unui cabeceo nu este de a cere un dans, pentru că asta l-ar face pe celălalt să se simtă obligat să danseze cu tine. Totul se regăsește în privire. Dacă cineve nu îți răspunde la cabeceo, privindu-te direct, atunci nu poți decât să le respecți decizia (sau vederea proastă).

Țineți minte că majoritatea problemelor și situațiilor dificile prezentate mai sus și care au legătură cu regulile de etichetă sunt cauzate de faptul că oamenii nu folosesc cabeceo. Pentru cei care au probleme cu vederea: Am învățat că inclusive cei care sunt aproape orbi se pot descurca foarte bine și se pot folosi de idea de cabeceo pentru a se bucura de dans. Pentru idei despre cum puteți face asta, accesați linkul acesta.

Capitolul 3: Ce faci pe pista de dans

Femeia conduce?

Nu cred că femeia îl urmează în totalitate pe bărbatul care îi este partener de dans. Atât femeia cât și bărbatul urmează mai întâi de toate muzica. Însă, din păcate, un lucru s-a dovedit a fi adevărat la mai toate milongile la care am fost: Femeile își doresc să mă conducă pe pista de dans, lucru care este periculos (Vezi Capitolul V: Ce faci când intri și ieşi de pe pista de dans). Uite un link care îți arată exact cum se vede lucrul acesta.

Câte o tanda pe rând:

Doar ce ai dansat o tanda absolute minunată cu persoana asta nouă, venită dintr-un alt oraș. Poate ar fi o idee bună să nu încerci să mai dansezi încă una, imediat. Uite, aici e o problemă. În primul rând, poate că persoana în cauză a venit însoțită, ceea ce ar putea produce suspiciune, pentru că a dansa două tande una după alta este considerat a fi începutul unei iubiri adevărate. Tandele dansate una după alta înseamnă nirvana și iubire adevărată. Oare asta vrei să-i transmit – “Sunt îndrăgostit de modul în care dansezi”? Se prea poate ca celuilalt să-i placă sau chiar să adore felul în care dansezi, însă poate avea alte motive pentru care să nu-și dorească să-ți împărtășească această stare de beatitudine. Poate să fie foarte plăcut să simți că ești adorat, însă recomand puțină precauție. Fără să îți dai seama, poți să dai naștere în interiorul tău obligației de a-i “transforma” persoanei respective seară. În Buenos Airesul tradițional, mai multe tande au o semnificație aparte – hai să desăvârșim această adorație. Se prea poate ca unii dintre voi să nu mă creadă (vezi Capitolul VI)

Întelesuri noi pentru cuvinte pe care credeai că le ştii:

  • “Mulţumesc” nu înseamnă neapărat ce crezi tu că înseamnă. Este un cuvânt pe care îl spui doar la sfârșitul unei tande. Dacă ajungi să-l spui mai devreme, o să însemne: “Te rog, lasă-mă să stau jos. Nu mă simt confortabil să dansez cu tine” “Cu placere” nu este răspunsul pe care trebuie sa-l dai după un “mulţumesc” articulat la sfârşitul unei tande. Ce trebuie spus, însă, este “A fost plăcerea mea”. Altfel, o să se înţeleagă că doar tu ai oferit ceva în timpul dansului şi nu ai primit nimic în schimb.
  • “Îmi pare rău” este justificat doar în cazuri rare, excepționale, cum ar fi dacă rănești pe cineva în timpul dansului. E un dans social, nu un spectacol. În aceeași ordine de idei, încercați să evitați scuze de felul “am cam ruginit” sau “nu dansez prea bine”. Lasă-ți sufletul să danseze. Dacă cealaltă persoană își dă seama de neajunsurile pe care le ai, rămâi totuși persoana care ești și nimic mai mult, îți va prinde mai bine. Eu niciodată nu le spun oamenilor atunci când consider că ceea ce am gătit are prea multă sare. Poate nici nu și-au dat seama, iar dacă le pun asta în vedere, vor ajunge să simtă gustul mult prea sărat al mâncării. La fel este și în cazul dansului. Bucură-te de ce se întâmplă și atât.

Reguli de etichetă diverse:

  • Profesorii înţelepţi nu vorbesc în timpul unei milongi. Firește, cunoști mulți profesori. Poate chiar tu ești profesor. Poate unul genial. Nu contează! Evită să ÎNVEȚI pe cineva mișcări atunci când sunteți pe pista de dans. Pentru asta există prácticas. Unde locuiesc eu acum, în Germania, această regulă este deseori încălcată. Profesorii care fac asta nu sunt familiarizați cu o parte extrem de importantă a culturii tangoului. Opriți-vă! Și nu vă spun asta doar ca să îi iau partea săracei femei asupra căreia v-ați decis să vă revărsați înțelepciunea. Tăcerea ta e importantă pentru noi ceilalți care ne vedem nevoiți să îți ascultăm indicațiile ori de câte ori ne aflăm în preajma ta pe pista de dans. Duceți-vă la o práctica sau du-o acasă, la “studioul de dans” și scutește-ne pe toți!
  • Învăţăceii înţelepţi nu vorbesc în timpul unei milongi: Nu cere sfaturi pe pista de dans, în timpul unei milongi. Începătorilor le place să primească sfaturi. Doamnelor, vă recomand să nu îi zdruncinați încrederea unui bărbat care se descurcă onorabil cu tăcerea. Dacă chiar nu puteți să rămâneți în tăcere și vreți să dați sfaturi, duceți-vă la studioul lui de dans pentru sfaturi, bine?

Capitolul III, partea a doua: Ce faci pe pista de dans

Câteva reguli de bază despre navigarea pe pista de dans… pe care chiar şi unii dansatori experimentaţi nu le-au învăţat.

Fără reguli de etichetă, tangoul este periculos:

  • Regula de siguranţă: “Nu face rău și protejează-i pe ceilalţi”. Asta este regula de bază pe pista de dans. Știu că ai crede că prima regulă pe o pistă de dans este să dansezi, însă de fapt, este să nu-i rănești pe ceilalți și să-i protejezi pe ceilalți. Dansul în sine vine în mod evident pe locul doi! Dacă ajungi la urgente, e clar ca ultimul lucru pe care ți-l dorești e să ai mai multe probleme decât atunci când ai ajuns acolo. Pentru medici, regulă “protejează-i pe ceilalți și nu le face rau” este crucială. La fel, când ești pe pista de dans cu o femeie pe care o dor picioarele, nu-i cauza mai multe problem, scrântindu-i vreun picior!
  • Evită să faci paşi în spate în direcţia opusă modului în care se dansează pe pistă. Pașii în spate sunt o idee proastă dacă cu asta începi să dansezi – chiar dacă ai fost învățat că acesta este pasul de bază. Pasul de bază trebuie să fie lateral sau în față. A face un pas în spate este o idee proastă.
  • Dansează pe culoare. Culoarul exterior este poziționat aproape de marginea pistei de dans și este de obicei rezervat celor mai buni dansatori, capabili de a menține o anumită cursivitate. Bărbații care nu pot ține pasul sunt numiți “bolovani pe apa”. Al doilea culoar e mai aproape de centrul pistei și ar trebui să fie poziționat suficient de departe de cel exterior, pentru ca dansatorii să nu se rănească sau să se ciocnească unii de alții. Nu este indicat să vă deplasați înspre dreapta, mai ales în dreapta culoarului exterior – o practică des întâlnită la unii tangueros.
  • Umple spaţiul din faţa ta, fără să te aproprii prea mult de alte perechi. Un artificiu preferat al dansatorilor “de spectacol”, care se prefac a fi dansatori sociali la o milonga, este acela de a lăsa mult spațiu în fața lor, pentru a se putea mișca înainte și înapoi, folosindu-se de mult mai mult spațiu decât toți ceilalți. A dansa bine într-un SPAȚIU MIC este o caracteristică a dansatorilor avansați. Dacă ai nevoie de spațiu pentru a dansa, cred ca e timpul să te familiarizezi cu dansatul în spații mai mici.
  • Tangoul NU este o cursă! Întrebați-le pe doamne. Le place alternanța momentelor de dans lent, expresiv cu cele mai rapide atunci când muzica o cere. Știu că pista de dans poate arăta ca o invitație la o cursă, însă nu este deloc așa. O persoană care face slalom între culoare este de departe cea mai periculoasă persoană de pe pista de dans. Doamnelor care vă luați rolul de leader, să știți că regula asta vi se aplică și vouă.
  • Siguranţa nu este doar treaba bărbatului. Dansatoarele mele preferate își țin de multe ori ochii închiși, însă simt cum mișcările corpului meu se schimbă atunci când am un pericol aproape și îşi țin picioarele pe pământ. Doamnelor, dacă nu aveți această abilitate intuitivă, deschideți ochii. Totodată, nu vă duceți primele pe pista de dans – din motive de siguranță, asta este treaba bărbatului. Nu dați dovadă de înțelepciune dacă îl lăsați să vă invite în plin trafic – pe stradă sau pe pista de dans!

Capitolul IV: Cum să te comporţi când te afli lângă mese

Când stai la masă, devino sociolog și studiază-i pe cei din jur. O să observi că există anumite categorii de oameni:

Garda de corp:

După ce o femeie (sau un bărbat) a refuzat o invitaţie la dans, persoana care a fost refuzată îşi ia rolul secundar de gardă de corp. Să zicem că s-a folosit chiar și de cabeceo și femeia răspunde “nu acum”. Ce ar  putea el să înțeleagă din asta e că ea i-a spus “poate nu acum, poate niciodată”. Nefericitului i-ar fi prins mai bine să plece și să încerce să se descurce cu refuzul. Dacă o așteaptă să se odihnească așa cum ea i-a spus, nu face decât să adâncească rana sau să pună presiune pe ea și să o determine să danseze cu un tip demn de milă. N-are nevoie de o gardă de corp. Reciproca este valabilă, doamnelor: dacă spune “nu acum”, plecați.

Time out:

Dacă ai refuzat un dans spunând o minciuna nevinovată, atunci eşti în Time Out. Exact ca la grădiniță. Așa ceva nu s-ar întâmpla dacă oamenii s-ar folosi de cabeceo. Să zicem totuși că el îți spune “nu dansez, mă odihnesc”. Așa că pleci. Persoana care a spus “nu acum” se trezește pus la colț pentru cel puțin acea tanda care se află în desfășurare. Cred că time out-ul nu se folosește dacă acel “nu” nu implică și această mică doză de nesinceritate. Așa că, cel mai bine este să spui “nu, mulţumesc” fără să adaugi evaziv că poate veți dansa mai târziu. Dacă totuși răspunzi cu “imi odihnesc picioarele”, nu e tocmai în regulă să te duci imediat să dansezi cu altcineva. Unii ar spune că te afli în time out pe durata acelei tande dacă spui “nu”, însă ar fi bine să te comporți cu blândețe. Dacă nu minți, nu ajungi în time out. Dacă ești o persoană cu adevărat blândă, refuzul poate să nu se folosească de genul acesta de minciuni.

Mai jos sunt câteva soluții pentru a evita situații în care credeți că sunteți nevoiți să apelați la o minciună:

Tehnica steagului alb

O metoda folosita de femei pentru a pastra dansurile cele mai bune pentru barbatul potrivit este cea prin care isi scot pantofii la un moment dat, pe parcursul serii. In limbajul corpului, asta se traduce prin “picioare mele au cedat”. Daca nu esti langa ea si daca stii ca se pastreaza pentru un dansator mai bun, las-o in pace.

“Nu” versus “nu pentru totdeauna”

Soții sunt foarte similari partenerilor de dans. Nici unii nici ceilalți nu pot citi ce e în mintea partenerului lor. Dacă eviți un cabeceo într-un mod evident sau chiar și dacă îi spui “nu” cuiva însă îți dorești să dansați mai târziu, comunică lucrul ăsta fără echivoc. Personal, am încetat să mai invit la dans femei care credeam eu că mă ocolesc pentru ca mai apoi să aflu că și ele credeau același lucru despre mine. A le cere celorlalți să știe exact ce e în mintea ta nu e de mare ajutor în niciun fel de relație. Spune-i persoanei respective că ai vrea să dansați, însă nu chiar acum. Poți chiar să adaugi că ai promise câteva dansuri dar să fie sigură că îți place foarte mult să dansezi cu ea.

Rugăciunea tăcută din timpul unei cortine

Rugăciunea din timpul unei cortine se traduce prin “cat mi-aș dori să dansez”, nu? Ați obervat că oamenii se roagă de obicei în tăcere?  Dacă vreți să dansați, încercați să țineți un MOMENT de tăcere în timpul acelei cortine. Spune-i persoanei cu care ești angajat într-o conversație, “În timpul acestei cortine, hai să ne uităm în jur și să încercam să surprindem privirea cuiva”.  Mesajele date pe mobil, conversațiile cu prietenii tăi și, în general, a fi de-a dreptul absent va avea consecințe dezastruoase iar rugăciunile tale, de orice fel, nu vor fi ascultate. Amin?

Întreruperea unei conversaţii

Cred că acesta este a doua cea mai dificilă abilitate socială la o milonga (o voi prezenta pe cea mai dificilă imediat). Am văzut o singură persoană care să întrerupă pe cineva în timpul unei tande, e ceva foarte rar. Totuși, ce te faci dacă îți dorești să dansezi cu cineva care în momentul acela se află în mijlocul unei conversații? Soluția este să stai puțin pe margine și dacă nu primești un cabeceo din partea persoanei respective, atunci pleci. Unele femei ar încheia conversația într-o clipă pentru a dansa, însă altele ar putea fi deranjate de un tanguero care să le dea impresia că le urmărește.

Cuplul

Sunt trei tipuri de cupluri. Regula de bază este că în momentul în care te apropii de orice fel de cuplu, ambii parteneri trebuie să fie luaţi in calcul.

Tipul A: Cuplul stă de vorba şi atât. Nu interveni pentru a lansa o invitație la dans. Poate ei chiar despre asta discută, despre cum urmează să danseze împreună. Încearcă să-i surprinzi privirea celui sau celei cu care vrei să dansezi de pe margine și dacă nu reușești, atunci mergi mai departe.

Tipul B: Cuplul respectiv dansează cu toata lumea, însă în momentul acela stau asezaţi unul lânga altul, poate odihnindu-se. Dacă potențialul tău partener de dans privește în sus, încearcă un cabeceo, însă în momentul în care ați avut contact vizual, nu te preface că partenerul persoanei în cauză nu există.

Tipul C:  Cei doi dansează mai mult impreună. În acel moment, nu fac decât să stea și să nu facă nimic. E destul de greu să îi citești. Poate simt o mare neliniște atunci când dansează cu alții, sau poate sunt geloși și s-au certat atunci când unul dintre ei a dansat cu altcineva. Sau poate doar le place să stea într-un colț și să se uite la ce se întâmplă pe pista de dans. Totuși, explicația cea mai obișnuită este următoarea. Prin mintea lui trece următorul gând: “doamne, cât mi-aș dori să o invite cineva la dans pentru ca și eu să pot dansa cu altcineva”. Iar prin mintea ei: “O să se ducă să danseze cu altcineva, eu o să rămân aici, nu o să mă invite nimeni la dans și o să mă simt prosteşte”. Poate cea mai interesantă provocare pentru oricare dintre ei, la o milonga, este un cabeceo. Nu e ceva învechit, ține pur și simplu de eleganța în contexte sociale. Așa ca arată-le că ți-ai dat seama că formează un cuplu și, folosindu-te de această eleganță despre care am vorbit, fă-le cunoscută dorința ta de a dansa cu una dintre jumătățile care formează cuplul! Vă urez mult noroc, pentru că asta este o misiune pe care doar cei curajoși și/sau nesăbuiți și-o iau asupra lor.

Capitolul 5: Ce faci când intri şi ieşi de pe pista de dans: Este rolul bărbatului de a-i atrage atenția primului bărbat de pe pista de dans, făcându-i cunoscută intenția de a păși pe pistă. Pentru bărbaţi: o femeie nu trebuie să intre prima pe ușă. Bărbatul face asta. El împinge ușa și ea îl urmează. La fel ca în cazul ușilor, regula cu “femeia e prima” NU se folosește pe pista de dans. Atât bărbatul cât și femeia joacă propriile roluri. Doamnelor, lăsați-i pe partenerii voștri să intre primii pe pista de dans, pentru că ei sunt cei care au rolul de a-i atrage atenția primului dansator de pistă și de a-și da seama care este viteza cu care se dansează.

Traficul de pe pistă: Să spunem că nu ea este cea care îl îndrumă spre pista de dans. Ce e de făcut în cazul acesta? Din păcate, primul bărbat care se află pe pista de dans poate să danseze ca și când conduce o mașină, neînțelegând care sunt regulile de etichetă în tango. Lasă-l să treacă pe lângă tine. Chiar nu-ți dorești ca tipul acesta să se afle în spatele tău. Un dansator înțelept va evita mereu să intre pe pista de dans acolo unde de obicei, majoritatea oamenilor o face, adică undeva pe lângă mese. Acel tanguero înțelept se va orienta cum trebuie și va găsi un loc neaglomerat. Va merge până într-acolo unde îi va alege pe cei doi bărbați care se află în preajma lui. Dacă ceilalți bărbați mă cunosc, vom vi creat ceea ce se cheam un “tren” – iar bărbații care se folosesc de mișcări periculoase nu vor avea acces aici. Dansatorii foarte slabi din anumite comunități chiar își asumă riscul de a fi   de pe  de  de trenul de bărbaţi care nu se  împacă foarte bine cu mișcările periculoase. Am văzut lucrul acesta întâmplându-se   New York    Buenos Aires.

“Când se lasă cortina!” Cortina inseamna cortină. Un DJ înțelept alege o bucată muzicală care se poate foarte ușor distinge de muzica de tango. Aceasta este cortina. Acest tip de muzică este semnul că trebuie să te îndepărtezi de pista de dans (scena vieții), chiar dacă urmează să dansezi din nou cu aceeași persoană. Așa cum am precizat mai devreme, cei mai buni dansatori așteaptă să audă muzica de după cortină înainte să încerce să surprindă privirea unei alte persoane. Cei mai înțelepți dansatori au grijă să fie atenți la ceea ce face DJ-ul, lucru care de obicei se traduce prin trei tande, urmate de un vals tanda, apoi alte trei tande și, în final o milonga tanda.

Cum îţi însoţeşti partenera în afara pistei de dans: Acordă-i respectul cuvenit și întinde-i brațul. Dansați tango, totuși, așa că, pentru un moment, imaginați-vă că sunteți la Buenos Aires. Precizare: am învățat că, deși o doamnă apreciază acest gest, se prea poate că ea, în acel moment, să încerce să caute un alt cabeceo. Așa că, acum încerc să fac lucrul acesta apropiindu-mă de marginea pistei de dans.

Capitolul 6: Ce faci după milonga

Mă însoţeşti la o cafea? Această propoziție funcționează ca un cod care sugerează că îți dorești ca seară să nu se termine, deși clar nu te gândești la faptul în sine de a bea o cafea cu persoana respective.

Bărbatul care te aşteaptă zâmbind în dreptul scărilor: Ce ți-am spus? Nu-i așa că nu m-ai crezut când ți-am spus care este efectul pe care două tande dansate una după alta îl pot crea? Acum, el este destul de mirat de faptul că îi refuzi invitația de a merge la o cafea.

Deși ceea ce urmează să vă spun nu are nicio legătură cu regulile de etichetă, o să vă mai vând un mic pont, dacă tot ați rezistat până acum:

Dacă vă dor picioarele, cea mai proastă idee pe care a-ți putea-o avea ar fi de a va cufunda picioarele în apă fierbinte. Am învățat lucrul acesta de la o femeie care toată viață ei a purtat pantofi cu toc înalt: ce trebuie să faceți este să vă cufundați picioarele în apă rece, pe cât de rece puteți suporta. Și maratoanele la care am participat m-au învățat același lucru. Apa fierbinte nu face decât să înrăutățească lucrurile. Apa rece, în schimb, va da rezultatele pe care le așteptați, mai ales dacă  plănuiți să dansați imediat după seara respectivă. Obișnuiam să urăsc senzația pe care mi-o dădea apa rece, însă acum o ador pentru că știu ca ea mă ajută dacă vreau să dansez cât mai curând și fără dureri de picioare.

Dansați cu bucurie!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *